Opłaty roczne z tytułu użytkowania
Dotyczy :
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Wymagane dokumenty :
- wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej
a) w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości (wniosek do pobrania),
b) w związku z nabyciem spadku (wniosek do pobrania).
- dokumenty przenoszące nabyte prawo : akt notarialny , postanowienie Sądu.
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Miejskiego, pok. nr 7 (I piętro)
Poniedziałek - 7:30 - 15:30
Wtorek - 7:30 - 15:30
Środa - 8:00 - 16:00
Czwartek - 7:30 - 15:30
Piątek - 7:30 - 15:30
Opłaty :
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej.
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Termin załatwienia wniosku - w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy :
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Pasłęka w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2010 r. nr 102, poz. 651 z późn.zm.)
Jednostka odpowiedzialna :
Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami
pok. nr 17
tel. 248-2001, wewn. 53 i 18
Podstawa prawna :
Art.77 do art.81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2010 r. Nr 102 , poz. 651 z późń.zm.).