Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg
1. Wniosek w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
Powinien on zawierać nazwę jednostki, cel, lokalizację, powierzchnię oraz planowany okres zajęcia pasa drogowego.
2. Plan sytuacyjny odcinka pasa z podaniem jego wymiarów.
3. Pozwolenie na budowę, jeżeli w pasie drogi umieszczane są urządzenia typu przyłącza gazowe, wodociągowe, kanalizacyjne itp.
Opłaty:
1. Opłata skarbowa - nie dotyczy
2. Opłata za zajęcie pasa drogi odpowiada iloczynowi zajętej powierzchni m2 , stawki opłaty za m2 i liczby dni zajęcia pasa, określonej w decyzji.
Opłata ta wynosi:
Podstawa prawna:
1. art. 19 ust. 2 pkt. 4 i art. 40 ust. 1, 3 i 6 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz. 2222 z późn. zmian.),
2. § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016r., poz. 1264),
3. § 2 uchwały Nr III/13/04 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 27 lutego 2004r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. Warm. Mazursk. Nr 53, poz. 669),
4. § 1 uchwały Nr VI/41/04 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 28 maja 2004r. w sprawie zmiany uchwały Nr III/13/04 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 27 lutego 2004r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. U. Woj. Warm.-Mazur. Nr 86 poz. 1027) i art. 104 k.p.a.
Opłatę należy wpłacić:
na rachunku Urzędu Miejskim w Pasłęku - Braniewsko - Pasłęcki Bank Spółdzielczy z siedzibą w Pasłęku - rachunek nr 47 8313 0009 0000 3447 2000 0301
lub w Kasie Urzędu Miejskiego w Pasłęku - pok. nr 15
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Miejskiego pok. Nr 7
Termin załatwienia sprawy :
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy :
W przypadku odmowy wydania decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu ul. Kosynierów Gdyńskich za pośrednictwem Burmistrza Pasłęka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Jednostka odpowiedzialna :
Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej, Inspektor ds. drogownictwa, pok. nr 13a, tel. (055) 248 20 01 do 03 wew. 23
Podstawa prawna :
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U.z 2000r Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami),
- ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych(tekst jednolity: Dz. U. z 2017r., poz. 2222 z późn. zmian.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia z 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016r., poz. 1264),
- uchwała Nr III/13/04 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 27 lutego 2004r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. Warm. Mazursk. Nr 53, poz. 669),
- uchwała Nr VI/41/04 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 28 maja 2004r. w sprawie zmiany uchwały Nr III/13/04 Rady Miejskiej w Pasłęku z dnia 27 lutego 2004r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. U. Woj. Warm.-Mazur. Nr 86 poz. 1027)