Prawo pierwokupu
Wymagane dokumenty :
Umowa notarialna - warunkowej umowy sprzedaży nie zabudowanej nieruchomości gruntowej /uprzednio nabytej od Skarbu Państwa lub Gminy / położonej na terenie gminy.
Opłaty:
nie obowiązuje opłata skarbowa
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Pasłęku, pok. nr 7
Termin i sposób załatwienia sprawy :
1. Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami przygotowuje niezbędne dokumenty. Burmistrz w okresie 2 miesięcy od dnia otrzymania zawiadomienia o treści umowy sprzedaży wypowiada się w wypadku skorzystania z prawa pierwokupu. W przypadku nie skorzystania z prawa pierwokupu, Burmistrz na wniosek zainteresowanego wydaje oświadczenie o rezygnacji z prawa pierwokupu, które stanowi podstawę zawarcia pomiędzy kupującym, a sprzedającym aktu notarialnego - umowy przeniesienia własności.
2. W przypadku skorzystania z prawa pierwokupu zostaje zawarty akt notarialny - oświadczenie o wykonaniu prawa pierwokupu .
Tryb odwoławczy :
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż podstawą wszczęcia sprawy jest oświadczenie woli złożone przed notariuszem. Akt notarialny - warunkowa umowa sprzedaży zawiera pouczenie o przysługującym gminie prawie pierwokupu. Podjęte w konsekwencji zawartej warunkowej umowy sprzedaży stanowisko Burmistrz nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Jednostka odpowiedzialna :
Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami-
pok. nr 17
tel. 248-2001, wewn. 62
Podstawa prawna :
Dział III, rozdział 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2147 z późn. zm.)
Dodatkowe informacje :
Skorzystanie lub nie skorzystanie z prawa pierwokupu jest sprawą rozpatrywaną z urzędu.
Wytworzył:
GO
Udostępnił:
Zenon Jeleński
(2003-07-03 13:46:51)
Ostatnio zmodyfikował:
Kamila Tuniewicz
(2017-09-12 09:55:51)