☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Miejski w Pasłęku
Grafika zawierająca herb Urząd Miejski w Pasłęku

Środa 30.12.2020

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Program polityki społecznej oraz Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 r.

                                                  Uchwała  Nr XIII/26/03

                                        Rady Miejskiej w Pasłęku

                                        z dnia 30 grudnia 2003r.

 

 

w sprawie:  Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów

                     Uzależnień oraz preliminarza   kosztów na rok 2004.

 

 

 

 

Na podstawie art. 4¹ ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231; zmiany: Dz. U. Nr 167, poz. 1372 z 2002r., Dz. U. 80, poz. 719 i Dz. U. Nr 122, poz. 1143 z 2003r.) Rada Miejska w Pasłęku uchwala co następuje:

 

                                                            § 1.

 

1.     Przyjmuje się do realizacji „Gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień”  na 2004r.

2.     Program, o którym mowa w § 1 wraz z preliminarzem kosztów na rok 2004 stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

 

                                                           § 2.

 

Do wdrożenia niniejszej uchwały i realizacji założeń programu na rok 2004 zobowiązuje się Burmistrza Pasłęka.

 

                                                            § 3.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

  Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień na 2004r.

     

      

 

 

 L.p.

 

   Zamierzenia     

    (zadania)

 

         Sposoby realizacji

Osoba lub instytucja odpowiedzialna za realizację

Termin realizacji

 

Oczekiwane efekty

 Koszty (preliminarz wydatków)

   1

               2

                      3

                 4

       5

                   6

             7

 

    I

 

Zwiększenie dostępności pomocy tera­peutycznej dla osób uzależnionych od alkoholu

 

-   Gminna  Komisja  Rozwiązy­wania            

     Problemów Alkoholowych – (wynagrodzenie za udział w posiedzeniach

 4 osoby x 55zł x 10 posiedzeń = 2200 zł  sekretarz komisji 65zł x 10 posiedzeń 650zł)   

 

-     prowadzenie systematycznej i kompleksowej działalności w formie kierowania na leczenie odwykowe  (opłacenie kosztów powołania biegłego orzekającego w przedmiocie uzależnienia od alkoholu  8 osób x 200 zł=1.600 zł)

 

 

 

-     wynagrodzenie za prace zespołu ds. kierowania na leczenie odwykowe 

(2 osoby x 55zł x 10 spotkań=1.100 zł

 sekretarz –65zł x 10 spotkań=650zł)

 

 

 

 

 Prowadzenie punktu  konsultacyjnego dla   osób uzależnionych i członków ich rodzin

-     koszty utrzymania – 1.500

-     realizacja programów terapeutycznych dla osób uzależnionych – 2.000                             

 

 

Pełnomocnik Burmistrza i

Przewodniczący Komisji Rozwiązywania problemów Alkoholowych

 

 

 

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza i

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wg potrzeb

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

wg potrzeb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          zmniejszenie liczby przestępstw  związanych z alkoholem

 

-          zwiększenie skutków rehabilitacji osób uzależnionych  i                            współuzależnionych

 

-          zwiększenie świadomości społecznej motywującej do leczenia

 

 

 

-          objęcie pomocą większej  liczby osób uzależnionych

 

 

      

 

       2.850

      

 

 

        1.600

 

 

       

 

 

 

 

 

      

        1.750

 

 

    

 

 

 

 

      3.500

 

  II

 

Udzielanie rodzinom, w których występują

problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej

i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

 

   Finansowanie działalności punktu konsultacyjnego dla ofiar przemocy domowej (dotacja dla org. pozarządowej)

- prowadzenie grup wsparcia dla ofiar przemocy domowej (młodzieży, kobiet...) 

 

Współpraca przy tworzeniu systemu pomocy składającego się z poszczególnych ogniw: policji, ośrodka pomocy społecznej, gminnej komisji, pedagogów szkolnych, służby zdrowia, księży i innych osób zajmujących się wychowaniem i opieką nad dziećmi        

   

Prowadzenie świetlic środowiskowych  z programem socjoterapeutycznym dla dzieci i młodzieży, w tym:

-          doposażenie  świetlicy  w pomoce i sprzęty niezbędne do prowadzenia  zajęć terapeutycznych 2000 zł

-     zatrudnienie wychowawców terapeutów

       i sfinansowanie programów

       socjoterapeutycznych 21.400 zł

-          sfinansowanie biwaku letniego dla dzieci korzystających  ze świetlicy – 2.500zł

-          sfinansowanie kosztów utrzymania świetlicy – 1.800

 

 

-          dotacja dla Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Pasłęku  na prowadzenie świetlicy z programem socjoterapeutycznym oraz zajęciami sportowymi– 32.300 zł

 

 

 Organizowanie obozów terapeutycznych     dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych  (60 dzieci x 600 zł)

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lipiec – sierpień

 

 

-          zmniejszenie poczucia bezradności w

poszukiwaniu pomocy,

-          przerwanie procederu

       przemocy,

-          zwiększenie motywacji do dokonywania zmian w swoim życiu,

 

 

 

 

 

 

-          zmniejszenie skutków społeczno-emocjonalnych wśród dzieci z rodzin alkoholowych

 

-          zwiększenie szans na akceptację społeczną

 

 

     17.000 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       60.000

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

      36.000

 

      

    

 

  III

 

Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych

 

Organizowanie i prowadzenie na terenie szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych programów edukacyjnych i profilaktycznych dla dzieci i młodzieży:

-          program  Domowi Detektywi – szkoły podstawowe kl IV lub V ( 8 klas  - koszty szkolenia – 1.200 zł

zakup materiałów –2.500zł)

-          programy profilaktyczne i terapeutyczne dla dzieci i młodzieży z grup ryzyka np.  „DEBATA” – szkoły średnie, gimnazja 

(2 programy „DEBATA” x 700 zł = 1400

-          program III Elementarz – 4 klasy gimnazjum – zakup materiałów do programu 1.500; realizacja programu – 1500

 

-          realizacja programu profilaktycznego „W zdrowym ciele trzeźwy duch” – Gimnazjum Nr 1 – zakup materiałów – 300 zł

 

 

-          zakup sprzętu do prowadzenia sportowych zajęć pozalekcyjnych -  9.000zł

-          finansowanie prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych – 5.425

-          dożywianie dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych  programach opikuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych – 6.500

 

 

 Współpraca z organizacjami pozarządowymi i związkami wyznaniowymi w zakresie promocji zdrowia i propagowania trzeźwych obyczajów

 

 Wspieranie działań służących rekreacji i zabawie młodzieży bez alkoholu

- nagrody za konkursy i quizy –1.500zł ,

- zakup materiałów i usług do realizacji programów i kampanii promujących życie bez alkoholu i narkotyków ( materiały 3000zł, usługi 2000zł)

 

 Współpraca z lokalnymi mediami przy prowadzeniu kampanii informacyjnej i edukacyjnej związanej z profilaktyką

problemów alkoholowych

 

Zorganizowanie lokalnej kampanii edukacyjnej z udziałem młodzieży i rodziców oraz handlowców  na rzecz ograniczenia sprzedaży  alkoholu  nieletnim

- materiały do kampanii - 300

 

 

Szkolenie sprzedawców napojów alkoholowych i kontrola rynku w

zakresie przestrzegania zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim ( 600 zł )

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

Komisja RPA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

cały rok

wg potrzeb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok wg potrzeb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

cały rok

 

 

 

 

 

wg potrzeb

 

 

 

 

 

 

 

cały rok wg potrzeb

 

 

 

 wiosna/lato 2004r.

 

 

 

 

 

  IV kw

 

 

-          objęcie  oddziaływaniem profilaktycznym jak największej liczby dzieci i młodzieży

 

-          poszerzenie wiedzy o uzależnieniach,

 

-          zmiana nieprawdziwych przekonań o powszech­ności picia,

 

-          promowanie wartości przeciwstawnych do ryzykownych zachowań,

 

-          zwiększenie wiedzy o społecznych skutkach uzależniania się,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          osłabienie zachowań ryzykownych dla zdrowia 

 

 

 

-          osłabienie zachowań ryzykownych wśród młodych ludzi,

-          zmniejszenie szkód spowodowaniem nadużywaniem alkoholu i substancji psychoaktywnych

 

 

 

 

 

-          ograniczenie przypadków sprzedaży napojów alkoholowych osobom niepełnoletnim

 

 

 

-          ograniczenie przypadków naruszania prawa przez sprzedawców napojów alkoholowych

 

 

 

      29.325

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           6.500

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           300

 

 

 

 

     

         

         600

 

  IV

 

Podniesienie kompetencji zawodowych i organiza­cyjnych przedstawicieli środowisk  zajmujących się rozwiązywaniem problemów alkoholowych

 

-          organizowanie szkoleń dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

-          dofinansowanie szkolenia prac. socjalnych, policji w zakresie prowadzenia interwencji domowych oraz stosowania procedury Niebieskiej Karty

 

-          dofinansowanie szkoleń dla wychowawców, pedagogów i nauczycieli, lekarzy

 

-          dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla osób zajmujących się pracą z osobami uzależnionymi i współuzależnionymi,

 

-          delegacje krajowe

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

wg potrzeb

 

 

 

 

-          zwiększenie świadomości podejmowanych decyzji

 

-          podniesienie poziomu skuteczności udzielanej pomocy

 

-           zwiększenie skuteczności pomagania

 

        3.000

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           100

           

 

 

  V

 

 

Inspirowanie Organizacji Pozarządowych i innych instytucji pomocniczych

do podejmowania działań profilaktyczno-terapeuty-­

cz­­nych

 

 Organizowanie cyklicznych spotkań informacyjno-edukacyjnych z organizacjami i instytucjami, które podpisały „Pakt o współpracy...”

 

-          wypracowanie wspólnych działań w zakresie zapobiegania patologiom społecznym i problemom uzależnienia

 

 i przemocy – materiały 500zł

 

          Wspieranie działalności organizacji pozarządowych i instytucji zajmujących się rozwiązywaniem problemów alkoholowych

 

Współpraca z grupami samopomocowymi i związkami wyznaniowymi

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

wg potrzeb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wg potrzeb

 

-          zwiększenie zdolności poszczególnych  podmiotów w walce z patologią

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           500

 

  VI

 

Kontrole przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi

 

 

 

 

 

 

 

 

 Opracowanie systemu kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych

 

- kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta i gminy ( 3 osoby x 55zł za przeprowadzenie kontroli zgodnie z przekazanym planem kontroli x 3 kontrole sklepów = 825 zł)

 

-          współpraca z Policją i Strażą Miejską w zakresie kontroli przestrzegania przepisów Ustawy o wychowaniu w trzeźwości..

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

 

Komisja RPA

 

 

 

 

Komendant Straży Miejskiej,  Komendant Policji, Komisja RPA

 

cały rok

wg potrzeb

 

 

 

 

 

-          zmniejszenie liczby przestępstw związanych z alkoholem

 

 

           825

 

 

 

 

        

 

  VII

 

Promocja, edukacja, informacje

 

Zakup literatury fachowej, materiałów edukacyjnych

 

 

Pełnomocnik Burmistrza

 

wg potrzeb

 

aktualizacja wiedzy  i   informacji na temat uzależnień i ich następstw oraz możliwości ich rozwiązywania

 

 

         1.000

 

           

                          RAZEM:

  

      164.850

 

Wytworzył:
Barbara Lasmanowicz
Udostępnił:
Andrzej Smoliński
(2004-01-09 15:42:30)
Ostatnio zmodyfikował:
Andrzej Smoliński
(2004-01-09 16:56:55)

 
 
liczba odwiedzin: 6926712

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X