☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Miejski w Pasłęku
Grafika zawierająca herb Urząd Miejski w Pasłęku

Środa 30.12.2020

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Podatek od nieruchomości od osób fizycznych

PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI od osób fizycznych


Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu nabycia lub zbycia nieruchomości, należy zgłosić obowiązek podatkowy i w tym celu należy dostarczyć:
1. Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1 wraz załącznikami (ZIN-1 i/lub ZIN-2) - formularze dostęne w zakładce PODATKI - FORMULARZE I STAWKI  
2. Akt notarialny lub postanowienie sądu
    lub
3. Umowę dzierżawy nieruchomości.

Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu - w godzinach: poniedziałek- piątek - 7.30-15.30 lub w pokoju Nr 13

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie, UM w Pasłęku w godzinach pracy Urzędu - jak w punkcie II).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Ulgi

Uwagi:
Zgodnie z art. 67a  par. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 900 z późn. zm.) organ podatkowy, z zastrzeżeniem art. 67b, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:
1) odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty;
2) odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek;
3) umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.
 
Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 30% należnych odsetek - podstawa prawna: Uchwała Rady Miejskiej w Pasłęku nr III/12/98 z dnia 20 marca 1998 roku w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej.

Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni od odebrania upomnienia.
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Elblągu w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.

 
Terminy płatności podatku od nieruchomości - wymienione w Decyzji podatkowej:
I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku
 
W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
 
Wpłaty można dokonywać:
* w kasie Urzędu Miejskiego w Pasłęku w godzinach jej pracy,
* u inkasentów (sołtysów) w terminie płatności poszczególnych rat,
* na konto bankowe Urzędu Miejskiego w Pasłęku nr 47 8313 0009 0000 3447 2000 0301 - Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy z/s w Pasłęku
Wytworzył:
Udostępnił:
Bożena Adamczyk
(2007-04-12 09:38:46)
Ostatnio zmodyfikował:
Eliza Hoszwa
(2020-01-27 08:30:41)

 
 
liczba odwiedzin: 6926445

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X