☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Miejski w Pasłęku
Grafika zawierająca herb Urząd Miejski w Pasłęku

Środa 30.12.2020

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Zbywanie nieruchomości w drodze bezprzetargowej

 

Dotyczy :
1. Darowizny nieruchomości oraz wnoszenia nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółek (aport).
2. Sprzedaży nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego.
3. Sprzedaży nieruchomości na poprawienie warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości.
4. Sprzedaży nieruchomości na cele publiczne.
5. Sprzedaży udziału w nieruchomości na rzecz pozostałych współwłaścicieli.

Wymagane dokumenty :
Osoby ubiegające się o nabycie nieruchomości lub udziałów w nieruchomości winny złożyć pisemny wniosek Druk do pobrania wskazując teren na załączonej mapie geodezyjnej wraz z dokumentami potwierdzającymi możliwość nabycia nieruchomości w drodze bezprzetargowej.


Opłaty :
1. Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.
2. Nabywca ponosi koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży (tj. część kosztów ogłoszenia, koszty wyceny nieruchomości, koszty podziału geodezyjnego oraz koszty notarialne).


Miejsce złożenia dokumentów :
W formie papierowej w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pasłęku, pok. nr 7 (I piętro)

Godziny otwarcia Urzędu Miejskiego w Pasłęku

Poniedziałek - 7:30 - 15:30
Wtorek - 7:30 - 15:30
Środa - 8:00 - 16:00
Czwartek - 7:30 - 15:30
Piątek - 7:30 - 15:30


Termin i sposób załatwienia sprawy : 

1. Postępowanie w ww. sprawach wszczyna się na wniosek zainteresowanych, bądź z urzędu.
2. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na uzyskaniu niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej i w razie konieczności dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości oraz po dokonaniu wyceny podany jest do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży. Po upływie ustawowego terminu wywieszenia wykazu oraz terminu zgłoszenia pierwszeństwa nabycia nieruchomości przez osoby, które mają to prawo, prowadzone są z nabywcą rokowania.
3. Następnie zawierana jest umowa notarialna.
4. Łączny termin postępowania wynosi ok.6 miesięcy, jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie 30 dni.
5. Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter cywilnoprawny. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosków.


Tryb odwoławczy :
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem.


Jednostka odpowiedzialna :
Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami - Inspektor ds. sprzedaży nieruchomości
pok. nr 17
tel. 248-2001, wewn. 62


Podstawa prawna :
Art. 32 , art. 34 oraz art. 37 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2147 z późn.zm.).

 

 

Wytworzył:
GO
Udostępnił:
Zenon Jeleński
(2003-07-03 14:01:02)
Ostatnio zmodyfikował:
Kamila Tuniewicz
(2017-09-12 09:52:02)

 
 
liczba odwiedzin: 6926506

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X